Јесењи распуст

Распуст за ученике основних школа траје од 8. до 12. новембра 2021. године. Први наставни дан после распуста је понедељак 15. новембар 2021. године по следећем распореду смена:

– млађи разреди (од првог до четвртог разреда) – преподневна смена и

– старији разреди (од петог до осмог разреда) – поподневна смена.

Неопходно је да током распуста родитељи ученика јаве одељенским старешинама уколико буде нових случајева ковид позитивних ученика како би се настава организовала у складу са прописаним моделима (настава у школи, комбиновани модел, настава на даљину).

 

в.д. директора ОШ „Сава Шумановић“

Срђан Пранић

Дан ослобођења Београда

У нашој школи обележен је важан датум у историји Београда – 20.октобар.

Библиотекарка је упутила децу да на паноу испред библиотеке прочитају и запамте да су немачки бомбардери, са јасним циљем да униште културно памћење једног народа, а самим тим га уклоне са историјске сцене, за прву мету 6.априла 1941. пре 80 година, изабрали Народну библиотеку, која се налазила у Београду, на Косанчићевом венцу.

Деца су била веома заинтересована за ту тему па је наставница историје, Сузана Новковић, испричала је својим ученицима о окупацији и ослобођењу Београда 1944. године са посебним освртом на велико страдање и борбу нашег народа уз подршку Црвене армије за ослобођење. Из разреда 8/4 посебно су се посебно истакли ученици Лена Јанковић, Огњен Јанковић, Маја Шакан и Александра Ступар који су направили пано пригодан за ту прилику.

Милица Вукелић Томић,

библиотекарка

Радионица на тему ,, Микроорганизми и здравље’

Ученици одељења 6-4 су у организацији разредног старешине Маје Марковић на часу одељењске заједнице (30.9.2021) учествовали у реализацији прве радионице на тему,,Микроорганизми и здравље“. У оквиру радионице ученици су на занимљив начин путем практичаног и групног рада продубили знање о значењу појмова здравља и личне хигијене – узрочницима болести који се могу пренети путем првљавих руку, као и о значају правилиног одржавања намирница. У току школске године планарано је одржавање већег броја радионица чији је циљ унапређење међупредметне компетенције ученика – одговоран однос према здрављу.
Одељењски старешина и наставница биологије, Маја Марковић

Обележавање Међународног дана девојчица у ОШ „Сава Шумановић“

У Основној школи „Сава Шумановић“, уз поштовање свих прописаних мера, обележен је Дан девојчица, а на велико задовољство ученица шестог разреда, у организацији ГО Земун. Ученицама су додељени и пригодни поклони које им је уручио заменик председника СО Земун, Сава Мишковић.

Девојчицама смо испричали да се овај датум обележава од 2012. године и због чега је  толико важно да га обележимо. Све данашње девојчице треба да знају да се многе њихове вршњакиње и данас суочавају са родном неравноправношћу, првествено са немогућношћу да се школују и самим тим буду независне, образоване и недискриминисане на било који начин.

Нисмо могли, а да не поменемо српског великог просветитеља, Доситеја Обрадовића, који се у давна времена залагао за родну равноправност. Залагао се за то да жене имају већа права, да уче не само читање и писање, већ и историју, географију, логику. Чувена је реченица из „Писма Харалампију“, из које се види да се он залаже да се народни језик уведе у књижевност како би био доступан и разумљив свима, а нарочито женама:

„Каква је корист од језика који једва један од 10,000 њих разуме и који је туђ матери мојеј и сестрам?“

Зато је данас девојчицама, захваљујући празнику, Дану девојчица, који су 11.10.2012. прогласиле Уједињене Нације, пренета порука да буду храбре и да се боре да и оне и њихове вршњакиње широм света воде бољи и достојанственији живот.

Дечја недеља

Од 4. до 10. октобра одржава се Дечја недеља. Ове године ће бити обележена под слоганом, чија инспирација су стихови песме “Дете“, нашег великог песника Љубивоја Ршумовића:

ДЕТЕ ЈЕ ДЕТЕ ДА ГА ВОЛИТЕ И РАЗУМЕТЕ

Ученици наше Основне школе „Сава Шумановић“ и ове године традиционално су обележили Дечју недељу. Посебно креативни су били ученици четвртог разреда са својим учитељицама Весном Јањић, Јеленом Милосављевић и Тањом Васиљевић, који су желели да на платоу испред школе као и на стазама око ње својим цртежима, насликаним разнобојним кредама, дочарају свој доживљај највеселије седмице у години и стихова Љубивоја Ршумовића. Библиотекарка школе забележила је фотоапаратом неке од тренутака.

„Читалачка значка“

ПРОПОЗИЦИЈЕ ТАКМИЧЕЊА

„ЧИТАЛАЧКА ЗНАЧКА“ 2022.

Овогодишња читалачка смотра „Читалачка значка“ у нашој школи биће реализована у периоду од новембра 2021., до маја 2022. године. У смотри могу да учествују сви ученици школе од првог до осмог разреда. Такмичење ће бити организовано у два нивоа.

ШКОЛСКО ТАКМИЧЕЊЕ

Овај ниво такмичења биће одржан у марту према распореду који ће бити накнадно објављен. На школском такмичењу могу учествовати сви ученици који до 1. 3. 2022. године предају уредне и оргинално илустроване читалачке дневнике у којима морају имати урађене све наслове литературе предвиђене програмом.

ОПШТИНСКО ТАКМИЧЕЊЕ

Завршни разговори о прочитаним делима биће реализовани током априла 2022. према распореду који објављује Библиотека „Свети Сава“. На општинско такмичење може се пласирати највише 35 ученика наше школе.

КОНСУЛТАЦИЈЕ СА УЧЕНИЦИМА КОЈИ ЖЕЛЕ ДА УЧЕСТВУЈУ НА ОВОЈ СМОТРИ БИЋЕ ОРГАНИЗОВАНЕ У ШКОЛСКОЈ БИБЛИОТЕЦИ СВАКОГ РАДНОГ ДАНА ОД 13.00 ДО 14.00 ЧАСОВА ПОЧЕВ ОД 1. 11. 2021., уз поштовање свих мера заштите.

ЛИТЕРАТУРА

Значка ЗМАЈ ЈОВАН ЈОВАНОВИЋ

Шта читамо?

  1. Јован Јовановић Змај: ПЕСМЕ – 3 песме по избору
  2. Бранко Ћопић „ЈЕЖЕВА КУЋИЦА“
  3. КЊИГА ПО СОПСТВЕНОМ ИЗБОРУ

Шта након читања?

Жири ЧИТАЛАЧКЕ ЗНАЧКЕ на завршним разговорима о прочитаним књигама очекује од ученика који су највише читали:

  • да у разговорима покажу да су прочиталисве наслове литературе предвиђене програмом;
  • да поседују уредне (рукопис мора бити читак)и оригинално илустроване читалачке дневнике;
  • дневник треба да садржи кратке белешке, утиске о прочитаном (не препричавати прочитано);
  • да кроз културу говора искажу своја осећања, запажања и утискe према поезији, романима и причама;
  • Ученици од 1. До 8. Разреда, који долазе на завршне разговоре, обавезни су да напамет знају једну песму носиоца групе наслова литературе, уколико желе да буду освајчи оргиналног беџа. 

Значка ДРАГАН ЛУКИЋ

Шта читамо?

  1. Драган Лукић: ПЕСМЕ – 3 песме по избору
  2. Десанка Максимовић: ЂАЧКО СРЦЕ: „Мали лопов у школи“, „Мрак у школи“ и „Час физике“
  3. Српске народне бајке (1 по избору)
  4. КЊИГА ПО СОПСТВЕНОМ ИЗБОРУ

Шта након читања?

Жири ЧИТАЛАЧКЕ ЗНАЧКЕ на завршним разговорима о прочитаним књигама очекује од ученика који су највише читали:

    • да у разговорима покажу да су прочиталисве наслове литературе предвиђене програмом;
    • да поседују уредне (рукопис мора бити читак)и оригинално илустроване читалачке дневнике;
    • дневник треба да садржи кратке белешке, утиске о прочитаном (не препричавати прочитано);
    • да кроз културу говора искажу своја осећања, запажања и утискe према поезији, романима и причама;
    • Ученици од 1. До 8. Разреда, који долазе на завршне разговоре, обавезни су да напамет знају једну песму носиоца групе наслова литературе, уколико желе да буду освајчи оргиналног беџа. 

Значка ЉУБИВОЈЕ РШУМОВИЋ

Шта читамо?

  1. Љубивоје Ршумовић: ПЕСМЕ – 3 песме по избору
  2. Радивоје Бојичић: „КО СЕ ТО ТАМО СМЕЈЕ“ (или 3 басне било које)
  3. Оливера Јелкић: „СЛУЧАЈ БАБАРОГА“ или (Александар Поповић: СУДБИНА ЈЕДНОГ ЧАРЛИЈА)
  4. КЊИГА ПО СОПСТВЕНОМ ИЗБОРУ

Шта након читања?

Жири ЧИТАЛАЧКЕ ЗНАЧКЕ на завршним разговорима о прочитаним књигама очекује од ученика који су највише читали:

  • да у разговорима покажу да су прочиталисве наслове литературе предвиђене програмом;
  • да поседују уредне (рукопис мора бити читак)и оригинално илустроване читалачке дневнике;
  • дневник треба да садржи кратке белешке, утиске о прочитаном (не препричавати прочитано);
  • да кроз културу говора искажу своја осећања, запажања и утискe према поезији, романима и причама;

Ученици од 1. До 8. Разреда, који долазе на завршне разговоре, обавезни су да напамет знају једну песму носиоца групе наслова литературе, уколико желе да буду освајчи оргиналног беџа.

Значка ДУШАН РАДОВИЋ

Шта читамо?

  1. Душан Радовић: ПЕСМЕ – 3 песме по избору
  2. Ч. Вуковић: СВЕМОЋНО ОКО
  3. Светлана Велмар Јанковић: ОЧАРАНЕ НАОЧАРЕ (3 приповетке)
  4. КЊИГА ПО СОПСТВЕНОМ ИЗБОРУ

Шта након читања?

Жири ЧИТАЛАЧКЕ ЗНАЧКЕ на завршним разговорима о прочитаним књигама очекује од ученика који су највише читали:

  • да у разговорима покажу да су прочиталисве наслове литературе предвиђене програмом;
  • да поседују уредне (рукопис мора бити читак)и оригинално илустроване читалачке дневнике;
  • дневник треба да садржи кратке белешке, утиске о прочитаном (не препричавати прочитано);
  • да кроз културу говора искажу своја осећања, запажања и утискe према поезији, романима и причама;
  • Ученици од 1. До 8. Разреда, који долазе на завршне разговоре, обавезни су да напамет знају једну песмуносиоца групе наслова литературе, уколико желе да буду освајчи оргиналног беџа.

Значка БРАНКО ЋОПИЋ

Шта читамо?

  1. Бранко Ћопић: МАГАРЕЋЕ ГОДИНЕ
  2. Добрица Ерић: ПЕСМЕ (3 по избору)
  3. ПРЕДАЊЕ О СВЕТОМ САВИ (5 по избору)
  4. Весна Алексић: ЗВЕЗДА РУГАЛИЦА или ЈА СЕ ЗОВЕМ ЈЕЛЕНА ШУМАН
  5. КЊИГА ПО СОПСТВЕНОМ ИЗБОРУ

Шта након читања?

Жири ЧИТАЛАЧКЕ ЗНАЧКЕ на завршним разговорима о прочитаним књигама очекује од ученика који су највише читали:

  • да у разговорима покажу да су прочиталисве наслове литературе предвиђене програмом;
  • да поседују уредне (рукопис мора бити читак)и оригинално илустроване читалачке дневнике;
  • дневник треба да садржи кратке белешке, утиске о прочитаном (не препричавати прочитано);
  • да кроз културу говора искажу своја осећања, запажања и утискe према поезији, романима и причама;
  • Ученици од 1. До 8. Разреда, који долазе на завршне разговоре, обавезни су да напамет знају једну песму носиоца групе наслова литературе, уколико желе да буду освајчи оргиналног беџа. 

Значка ДЕСАНКА МАКСИМОВИЋ

Шта читамо?

  1. Десанка Максимовић: ПЕСМЕ – 3 по избору
  2. Градимир Стојковић: ХАЈДУК У БЕОГРАДУ
  3. Бранислав Нушић: АУТОБИОГРАФИЈА
  4. Урош Петровић: ЗАГОНЕТНЕ ПРИЧЕ или ПЕТИ ЛЕПТИР
  5. КЊИГА ПО СОПСТВЕНОМ ИЗБОРУ

Шта након читања?

Жири ЧИТАЛАЧКЕ ЗНАЧКЕ на завршним разговорима о прочитаним књигама очекује од ученика који су највише читали:

  • да у разговорима покажу да су прочиталисве наслове литературе предвиђене програмом;
  • да поседују уредне (рукопис мора бити читак)и оригинално илустроване читалачке дневнике;
  • дневник треба да садржи кратке белешке, утиске о прочитаном (не препричавати прочитано);
  • да кроз културу говора искажу своја осећања, запажања и утискe према поезији, романима и причама;
  • Ученици од 1. До 8. Разреда, који долазе на завршне разговоре, обавезни су да напамет знају једну песму носиоца групе наслова литературе, уколико желе да буду освајчи оргиналног беџа. 

Значка СТЕВАН СРЕМАЦ

Шта читамо?

  1. Стеван Сремац: ПРИПОВЕТКЕ (3 по избору)
  2. Ђура Јакшић: ПЕСМЕ
  3. Роберт Такарич: ДЕВОЈЧИЦЕ СУ ЈАЧИ ПОЛ
  4. Народна поезија: БАНОВИЋ СТРАХИЊА
  5. КЊИГА ПО СОПСТВЕНОМ ИЗБОРУ

 

Шта након читања?

Жири ЧИТАЛАЧКЕ ЗНАЧКЕ на завршним разговорима о прочитаним књигама очекује од ученика који су највише читали:

  • да у разговорима покажу да су прочиталисве наслове литературе предвиђене програмом;
  • да поседују уредне (рукопис мора бити читак)и оригинално илустроване читалачке дневнике;
  • дневник треба да садржи кратке белешке, утиске о прочитаном (не препричавати прочитано);
  • да кроз културу говора искажу своја осећања, запажања и утискe према поезији, романима и причама;
  • Ученици од 1. До 8. Разреда, који долазе на завршне разговоре, обавезни су да напамет знају једну песмуносиоца групе наслова литературе, уколико желе да буду освајчи оргиналног беџа. 

Значка БРАНИСЛАВ НУШИЋ

Шта читамо?

  1. Бранислав Нушић: ГОСПОЂА МИНИСТАРКА
  2. Војислав Илић: ПЕСМЕ (3 песме по избору)
  3. Лаза Лазаревић: ПРИПОВЕТКЕ (3 по избору)
  4. Мирослав Антић: ГАРАВИ СОКАК (3 песме по избору)
  5. КЊИГА ПО СОПСТВЕНОМ ИЗБОРУ

 Шта након читања?

Жири ЧИТАЛАЧКЕ ЗНАЧКЕ на завршним разговорима о прочитаним књигама очекује од ученика који су највише читали:

  • да у разговорима покажу да су прочиталисве наслове литературе предвиђене програмом;
  • да поседују уредне (рукопис мора бити читак)и оригинално илустроване читалачке дневнике;
  • дневник треба да садржи кратке белешке, утиске о прочитаном (не препричавати прочитано);
  • да кроз културу говора искажу своја осећања, запажања и утискe према поезији, романима и причама;
  • Ученици од 1. До 8. Разреда, који долазе на завршне разговоре, обавезни су да напамет знају једну песмуносиоца групе наслова литературе, уколико желе да буду освајчи оргиналног беџа.

И, на крају, за најуспешније награде!

Срећно! И не заборавите, од читања се расте!

Библиотекарка

Милица Вукелић Томић

Траса школског аутобуса

Траса линије

Време полазака:

    •  Плави хоризонти: 7.25, 12.55 и 13.40 часова;
    • ОШ „Сава Шумановић“: 12.30, 13.20, 17.45 и 18.30 часова.

Плави хоризонти /терминус линије 709/, Косте Бранковића, Николаја Салтикова, Косте Алковића, Исидора Стојановића, Михајла Бандура, Атанасија Николића, Др Борислава Вујадиновића, окретница Железничка станица Земун поље, Анастасија Николића, Михајла Бандура, Исидора Стојановића, Милана Рашетара ,Пут за Плаве хоризонте, Ауто-пут за Нови Сад, Насеље Мала пруга Угриновачки пут, Љиљане Крстић, Павла Вујисића, ОШ“Сава Шумановић“          стајалиште ЈГС-а “Павле Вујисић“

Траса ОШ ,,Сава Шумановић“-  АЛТИНА – Плави хоризонти:

ОШ ,,Сава Шумановић“/стајалиште ЈГС-а “Павле Вујисић“ /, Павла Вујисића, Љиљане Крстић, Угриновачки пут, Насеље Мала пруга,

Ауто-пут за Нови Сад, Пут за Плаве хоризонте, Милана Рашетара, Исидора Стојановића,  Косте Алковића,  Косте Цукића, Косте Бранковића,  Михајла Бандура,  Анастасија Николића, Др Борислава Вујадиновића,  окретница Железничка станица Земун поље , Плави хоризонти /терминус линије 709/.

(Од насеља Плави хоризонти ка ОШ ,,С.Шумановић“: ауто-пут за Нови Сад – Добановачки пут)

Стајалишта на којима обавезно стаје

Сва  стајалишта ЈГС-а у насељу Плави хоризонти  и то ,,Михајла Бандура“, ,,Косте Бранковића“, ,,Косте Алковића“, ,,Косте Цукића“ и ,,Милана Недељковића“, 

,,Црква Св.Анастасија великог“’, ,,Железничка техничка станица 1“, ,,Железничка техничка станица“, ,,Кинески тржни центар“, ,,Новосадски ауто-пут“ затим сва стајалишта у насељу Алтина стајалишта ,,Мала пруга“, ,,Угриновачки пут 26.део“, ,,Угриновачка 12.део“, ,,Љиљане Крстић“, ,,Павла Вујисића“, ,,Виктора Старчевића“, ,,Алтина“, ,,Добановачки пут“, ,,Абебе Бикила“, ,,Заре Адамовић“, ,,Вртић Милица“.

С поштовањем,

Катарина Јовановић,

директор ОШ „Сава Шумановић“

План смена за другу радну недељу

У другој наставној недељи, од 6. до 10. септембра ученици ће наставу похађати према следећем распореду:

    • ученици од првог до четвртог разреда наставу похађају од 8.00 часова;
    • ученици од петог до осмог разреда наставу похађају од 13.15 часова према распореду звоњења који можете прочитати на адреси: https://bit.ly/2YveqjF

Дронови за примену програмских језика и јачање дигиталних знања

Извор: РТВ

За више од 60 школа 670 дронова за примену програмских језика и јачање дигиталних знања.

Основне школе у Земуну, Новом Београду, Панчеву и Сурчину добиће дронове намењене ученицима за примену програмских језика и јачање дигиталних знања.

Укупно 670 дронова биће донирано у више од 60 школа захваљујући меморандуму са Ротарима дистрикта Србије и Црне Горе, рекао је министар просвете Бранко Ружић на додели дронова у новобеоградској Основној школи „20. октобар“.

Министар је рекао да ће обуке за ученике 5. и 6. разреда почети данас, као и да има довољно стручних људи који ће се бавити тим питањем.

„Ово је једна одлична акција, а вредност пројекта је више од 100.000 долара. Министарство ће увек стајати иза оваквих пројеката“, рекао је Ружић.

Гувернер дистрикта Србије и Црне Горе Данило Љевнаић поздравио је напоре Министарства просвете да се дигитална писменост подигне на највиши ниво, најављујући да ће у наредних месец и по дана више од 100 школа добити роботиће.

Директор школе „20 октобар“ Бранислав Недељковић рекао је да су ђаци веома заинтересовани за читав пројекат и да ће им помагати наставници информатике и технике и технологије.

Како је рекао, епидемија коронавируса навела је да се школа додатно заинтересује за ИТ сектор, те су тако све учионице опремљене рачунарима и интернетом.

Недељковић каже и да је у тој школи, у којој је јуче у нову школску годину кренуло 1.400 ученика, добра епидемиолошка ситуација, али и да је обавезна примена заштитних мера.

Извор: РТВ